Cocu heeft met Lozano goud in handen: ‘Heerlijk om met hem te werken’

Voor de komst van Hirving Lozano afgelopen zomer heeft PSV flink de portemonnee moeten trekken, maar met de 22-jarige aanvaller heeft Philip Cocu wel goud in handen. Alle verwachtingen in Eindhoven maakt hij namelijk meer dan waar.

Cocu vindt het dan ook heerlijk om met Lozano samen te werken. “Goals maken en iets creëren, dat is natuurlijk zijn grootste kwaliteit”, vertelt Cocu aan het Eindhovens Dagblad. “Hij is nog jong en druk bezig om alle aspecten van het Europese voetbal eigen te maken. Hij leert nog elke dag en wil echt ontzettend graag. Geweldig om met hem aan de slag te gaan en hij heeft zoveel kwaliteit in huis dat hij ook het verschil kan maken.”

Buitenland
De 22-jarige Mexicaan gooit niet alleen in de eredivisie hoge ogen, maar ook in het buitenland staat hij al bij een aantal clubs op het verlanglijstje. Met het WK in aantocht lijkt hij de komende zomer niet meer te houden voor PSV, maar ook deze winter zal de club uit Eindhoven er alles aan moeten doen om de sterspeler daar te houden. Al lijkt Lozano zelf totaal geen haast te hebben om naar het buitenland te verkassen, en het prima naar zijn zin te hebben in het Philips Stadion.